před 3 týdny 9 to se mi líbí

Bezlepkové ovocné knedlíky, česká klasika ve zdravé podobě (bez lepku i mléka)

Pohanka, kešu a tofu. To jsou 3 hlavní ingredience těchto zdravých a měkoučkých á la „tvarohových“ knedlíků plněných ovocem. Pochutnají si velcí i malí, vegani i alergici na mléčnou bílkovinu. Dobrota, bez které by snad ani nebylo pořádné léto. 🙂

Ingredience (cca 20 menších):

  • 150 g pohankové (nebo rýžové či jiné bezlepkové) mouky (případně i lepkové, např. špaldové nebo pšeničné celozrnné)
  • 180 g natural (bílého) tofu
  • 100 g kešu ořechů
  • 4–6 lžic tekutiny (vody, rostlinného mléka nebo citrónové šťávy)
  • 1 lžíce kokosového oleje, rostlinného másla (např. tohoto domácího) nebo tuhé části z kokosového mléka
  • (do těsta lze přidat i 1–2 lžíce kokosového sirupu)
  • špetka soli
  • čerstvé nebo mražené ovoce (např. jahody, meruňky, blumy, švestky, maliny atp.)

1. Umixujeme tvaroh

Kešu ořechy nejlépe na min 5 hodin předem namočíme do čisté vody. Změknou, tudíž se nám budou lépe mixovat a stanou se stravitelnějšími (namočení eliminuje velkou část antinutrientů a zpřístupní pro naše tělo živiny dostupné v ořechu). Pokud nestíháme, stačí je zalít horkou vodou, anebo chvilku povařit. Tím se sice nestanou stravitelnějšími, ale budou se nám lépe mixovat.

Kešu ořechy slijeme a spolu s tofu, tekutinou (můžeme použít mléko, obyčejnou vodu nebo třeba šťávu z citronu, která nám bude imitovat chuť tvarohu), tukem a případně i sirupem rozmixujeme na hladký „tvaroh“.

2. Vytvoříme měkké těsto

„Tvaroh“ vyklopíme do mísy a přidáme mouku a sůl. Vše zpracujeme v měkké nelepivé těsto. Pokud by se lepilo, přidáme více mouky (každá mouka totiž jinak saje).

3. Plníme knedlíky

Ovoce si omyjeme, usušíme a případně nakrájíme (např. meruňky a švestky je lepší napůlit). Z těsta odebíráme kousky, v ruce z každého kousku uděláme placičku, vložíme ovoce a zabalíme. Ukoulíme knedlík a pokračujeme až do spotřebování veškerého těsta.

Tip: Pokud se nám nechce knedlíky plnit, uděláme neplněné knedlíky, které uvaříme a podáváme se žahourem z ovoce (rozvařenou ovocnou omáčkou).

4. Jdeme vařit knedlíky

Do velkého hrnce dáme vařit vodu. Jakmile začne vřít, opatrně vhodíme knedlíky a vaříme cca 5 minut. Vytáhneme testovací knedlík, rozkrojíme na půl a zkontrolujeme, jestli je dobře provařený. Pokud ano, všechny knedlíky vytáhneme na tác a propícháme vidličkou, aby vyšla pára.

5. Podáváme!

Knedlíky naservírujeme na talíř a posypeme a polijeme tím, co máme rádi. U nás vede mletý mák, kokosový olej a javorový sirup. Výborná je také opražená strouhanka (např. z domácího kváskového pečiva), javorový sirup a rostlinné máslo (např. toto domácí) nebo kokosový olej.

Pro efekt pocukrování můžeme posypat kokosovou moukou nebo sušenou kokosovou smetanou či sušeným rostlinným mlékem.

Tip: Tyto knedlíky můžeme dělat i naslano. Buď jen jako přílohu, nebo plněné například uzeným tempehem nebo tofu. Podáváme například s dušeným zelím nebo špenátem či oblíbenou omáčkou (rajská, koprová, svíčková aj.).

9 to se mi líbí

Právě probíhá -15% akce na nový e-book:

Probiotické super-jogurty
Do konce akce zbývá: 22. 7. 2020, 23:59

Probiotické super-jogurty bez mléka

11+ receptů na rostlinné jogurty, které jsou chutné, husté a prospěšné pro střevní mikrobiom. Od kokosu, přes mandle až po oves. Bez laktózy a živočišného mléka.

Podívat se na to

Diskuse k článku