před 2 týdny Děkování7 lidí poděkovalo

Pestrá super-miska plná hojnosti, lahodný a výživný oběd v misce

Miluji koncept super-misek. Jsou krásné, barevné, lákavé, výživné a i když to tak nevypadá, jsou i rychle hotové (a tedy i ideální s sebou do práce). Tato super-miska hojnosti je jedna z mých oblíbených kombinací 🙂

Super-misky jsou ideálním obědem (nejen) do práce

Nezatíží žaludek a každý den se máme na co těšit, protože mohou být vždy jiné 🙂 Nevěříte? V e-booku Obědové super-misky jsem vymyslela více než 42 různých kombinací pestrých super-misek a to dokonce podle sezón.

Pojďme si teď připravit jednu z mých nových oblíbených super-misek. Pojmenovala jsem ji jako Super-miska plná hojnosti. Proč? Má v sobě hojnost nejrůznějších chutí, vůní, barev a živin…

Ingredience:

  • dýně hokkaido
  • cuketa
  • pohanková mouka
  • avokádo
  • tofu (bílé nebo ochucené)
  • polníček
  • pickles (vyrobené např. podle našeho receptu)
  • tapiokový škrob (nebo jiný)
  • konopná semínka
  • hořčice
  • umeocet
  • sójová omáčka
  • mletý kmín
  • tymián
  • olej
  • sůl

1. Připravíme placičky

Střední cuketu nastrouháme, posolíme (cca 1 lžička) a necháme pustit šťávu. Poté smícháme s pohankovou moukou (cca 3 lžíce), mletým kmínem na husté těsto. Případně přidáme mouku (nebo jemné vločky) na zahuštění nebo vodu na zředění.

Tvoříme placičky a na poolejované pánvi je osmažíme z obou stran. Vznikne nám cca 15 placiček (část si můžeme odložit na další den).

2. Orestujeme dýni

Dýni nakrájíme na tenké půlměsíčky. Pánev potřeme olejem, naskládáme na ni dýni, posolíme ji, posypeme tymiánem a přiklopíme pokličkou.

Po minutě zkontrolujeme, jestli je spodní strana pěkně opečená, otočíme a postříkáme sojovou omáčkou, přiklopíme pokličku a necháme orestovat i z druhé strany.

3. Osmažíme tofu

Tofu nakrájíme na kostičky. Do misky nasypeme trošku tapiokového (nebo jiného) škrobu (případně můžeme smíchat škrob i třeba s mletou paprikou či jiným kořením) a tofu v něm obalíme.

Na pánvi rozehřejeme olej a obalené tofu orestujeme dokřupava a dozlatova. Nakonec můžeme jako na fotce níže zakápnout sojovou omáčkou.

4. Uděláme dip

Avokádo rozkrojíme a vnitřek přemístíme bez pecky do misky. Rozmačkáme vidličkou a ochutíme hořčicí (cca 1 lžíce), lahůdkovým droždím (cca 1 lžíce), sojovou omáčkou a umeoctem nebo citronem (dle chuti, cca 1/2 lžičky každého).

5. Zkompletujeme super-misku

Do misky vložíme placičky, dip, orestovanou dýni, tofu a obložíme pickles a polníčkem. Posypeme konopnými semínky.

Přeji dobrou chuť! 🙂

Tip: Pokud si misku chceme vzít do práce, naskládáme si ingredience do krabičky. Dip si zabalíme zvlášť.

Děkování

Poděkovat autorovi

Autor uvidí vaši zpětnou vazbu, což jej motivuje k další tvorbě.

Děkování 7 lidí poděkovalo za tento článek
Poděkovat Chvíli strpení…
Pozor

Právě probíhá akce na e-book:

Do konce zbývá: 7. 8. 2020, 23:59

Probiotické super-jogurty bez mléka

11+ receptů na rostlinné jogurty, které jsou chutné, husté a prospěšné pro střevní mikrobiom. Od kokosu, přes mandle až po oves. Bez laktózy a živočišného mléka.

Zobrazit podrobnosti