před 2 lety Děkování23 lidí poděkovalo

Pestrá super-miska plná hojnosti, lahodný a výživný oběd v misce

Je vám někdy těžko, býváte unavení, trávení nefunguje dle představ nebo kila jdou těžko dolů? Co takhle si odlehčit?

Je vám někdy těžko, býváte unavení, trávení nefunguje dle představ nebo kila jdou těžko dolů?

Co takhle si odlehčit?

Ozdravit svůj jídelníček a tím sami sebe?

A začít jíst více rostlinných jídel, kterou jsou dobře stravitelná, zdravá, výživná a chutná? Více informací

✨Stáhnout ukázkový jídelníček zdarma ✨

Miluji koncept super-misek. Jsou krásné, barevné, lákavé, výživné a i když to tak nevypadá, jsou i rychle hotové (a tedy i ideální s sebou do práce). Tato super-miska hojnosti je jedna z mých oblíbených kombinací 🙂

Super-misky jsou ideálním obědem (nejen) do práce

Nezatíží žaludek a každý den se máme na co těšit, protože mohou být vždy jiné 🙂 Nevěříte? V e-booku Obědové super-misky jsem vymyslela více než 42 různých kombinací pestrých super-misek a to dokonce podle sezón.

Pojďme si teď připravit jednu z mých nových oblíbených super-misek. Pojmenovala jsem ji jako Super-miska plná hojnosti. Proč? Má v sobě hojnost nejrůznějších chutí, vůní, barev a živin…

Ingredience:

  • dýně hokkaido
  • cuketa
  • pohanková mouka
  • avokádo
  • tofu (bílé nebo ochucené)
  • polníček
  • pickles (vyrobené např. podle našeho receptu)
  • tapiokový škrob (nebo jiný)
  • konopná semínka
  • hořčice
  • umeocet
  • sójová omáčka
  • mletý kmín
  • tymián
  • olej
  • sůl

1. Připravíme placičky

Střední cuketu nastrouháme, posolíme (cca 1 lžička) a necháme pustit šťávu. Poté smícháme s pohankovou moukou (cca 3 lžíce), mletým kmínem na husté těsto. Případně přidáme mouku (nebo jemné vločky) na zahuštění nebo vodu na zředění.

Tvoříme placičky a na poolejované pánvi je osmažíme z obou stran. Vznikne nám cca 15 placiček (část si můžeme odložit na další den).

2. Orestujeme dýni

Dýni nakrájíme na tenké půlměsíčky. Pánev potřeme olejem, naskládáme na ni dýni, posolíme ji, posypeme tymiánem a přiklopíme pokličkou.

Po minutě zkontrolujeme, jestli je spodní strana pěkně opečená, otočíme a postříkáme sojovou omáčkou, přiklopíme pokličku a necháme orestovat i z druhé strany.

3. Osmažíme tofu

Tofu nakrájíme na kostičky. Do misky nasypeme trošku tapiokového (nebo jiného) škrobu (případně můžeme smíchat škrob i třeba s mletou paprikou či jiným kořením) a tofu v něm obalíme.

Na pánvi rozehřejeme olej a obalené tofu orestujeme dokřupava a dozlatova. Nakonec můžeme jako na fotce níže zakápnout sojovou omáčkou.

4. Uděláme dip

Avokádo rozkrojíme a vnitřek přemístíme bez pecky do misky. Rozmačkáme vidličkou a ochutíme hořčicí (cca 1 lžíce), lahůdkovým droždím (cca 1 lžíce), sojovou omáčkou a umeoctem nebo citronem (dle chuti, cca 1/2 lžičky každého).

5. Zkompletujeme super-misku

Do misky vložíme placičky, dip, orestovanou dýni, tofu a obložíme pickles a polníčkem. Posypeme konopnými semínky.

Přeji dobrou chuť! 🙂

Tip: Pokud si misku chceme vzít do práce, naskládáme si ingredience do krabičky. Dip si zabalíme zvlášť.

Je vám někdy těžko, býváte unavení, trávení nefunguje dle představ nebo kila jdou těžko dolů? Co takhle si odlehčit?

Je vám někdy těžko, býváte unavení, trávení nefunguje dle představ nebo kila jdou těžko dolů?

Co takhle si odlehčit?

Ozdravit svůj jídelníček a tím sami sebe?

A začít jíst více rostlinných jídel, kterou jsou dobře stravitelná, zdravá, výživná a chutná? Více informací

✨Stáhnout ukázkový jídelníček zdarma ✨

Děkování

Poděkovat autorovi

Autor uvidí vaši zpětnou vazbu, což jej motivuje k další tvorbě.

Děkování 23 lidí poděkovalo za tento článek
Poděkovat Chvíli strpení…

Najděte si odlehčený recept prospěšný pro střevo. Máme jich stovky.

a zařaďte lahodná jídla podporující váš mikrobiom

✨Získat přístup✨

Střevo

Otestujte si své střevo

Rovnováha střevního mikrobiomu je zásadní pro naši fyzickou i psychickou pohodu. V tomto krátkém kvízu se dozvíte odhad, jak je na tom váš mikrobiom.

Otestovat si střevo

¨