před 4 lety Děkování36 lidí poděkovalo

5 benefitů, které vám přinese konzumace kváskového chleba

Je vám někdy těžko, býváte unavení, trávení nefunguje dle představ nebo kila jdou těžko dolů? Co takhle si odlehčit?

Je vám někdy těžko, býváte unavení, trávení nefunguje dle představ nebo kila jdou těžko dolů?

Co takhle si odlehčit?

Ozdravit svůj jídelníček a tím sami sebe?

A začít jíst více rostlinných jídel, kterou jsou dobře stravitelná, zdravá, výživná a chutná? Více informací

✨Stáhnout ukázkový jídelníček zdarma ✨

Kváskové pečivo je mnohem zdravější, než to z kvasnic. Jeho konzumace vám může přinést nejen těchto 5 benefitů, ale mnohem více…

Ale pozor! Není chleba jako chleba. A to platí i u chleba kváskového. Ten nejzdravější je z celozrnné mouky, nejlépe žitné a kvašený třífázovým dlouhým kvašením (aktivace kvásku, rozkvas a kvašení těsta). Právě ten vašemu tělu přinese nejvíce benefitů.

1. Déle vás zasytí

Celozrnné kváskový chleba obsahuje vysoký podíl vlákniny, díky které vás 2-3 krajíčky zasytí na dlouho dobu a není třeba se ničím dojídat na rozdíl od klasického bílého chleba.

2. Podpoří vaše trávení

Fermentační proces pomůže „natrávit“ a rozložit všechny složité a nestravitelné látky, které obilí obsahuje (toto chléb z droždí neumí), a tím pádem je velmi dobře stravitelný. Díky velkému obsahu vlákniny a minerálů čistí trávicí trakt a odstraňuje zácpu.

3. Jeho jedinečnou chuť si zamilujete

Není nad domácí kváskový chleba (a nejlépe ještě čerstvý a křupavý!). Kváskový chleba má kyselkavou chuť a chlebové aroma, které si zamilujete a už nebudete chtít kupovat chleby z obchodu. Ty se domácímu kváskovému chlebu totiž nikdy nevyrovnají!

4. Nezalepí vaše střeva

Lepek zatěžuje tělo a zejména dnešní přešlechtěná pšenice ho obsahuje velké množství. Díky dlouhému procesu fermentace se i přes použití lepkové mouky v kváskovém těstě snižuje množství lepku a tím pádem tolik nezatěžuje trávení a je stravitelnější, a to dokonce i pro celiaky (1, 2, 3).

5. Ušetříte peníze

Kváskové pečivo se jen tak nezkazí. Díky obsahu kyseliny mléčné a octové vydrží dlouho (7-14 dní) a neplesniví. Jediný efekt, který bude mít delší skladování, je ztvrdnutí chleba. Stačí ho ale napařit pár minut na pařáčku a bude zase měkký. Z tvrdšího chleba se také udělat topinky nebo obalený chleba „ve vajíčku“ (v hrašce nebo cizrnové mouce s vodou).

Je vám někdy těžko, býváte unavení, trávení nefunguje dle představ nebo kila jdou těžko dolů? Co takhle si odlehčit?

Je vám někdy těžko, býváte unavení, trávení nefunguje dle představ nebo kila jdou těžko dolů?

Co takhle si odlehčit?

Ozdravit svůj jídelníček a tím sami sebe?

A začít jíst více rostlinných jídel, kterou jsou dobře stravitelná, zdravá, výživná a chutná? Více informací

✨Stáhnout ukázkový jídelníček zdarma ✨

Děkování

Poděkovat autorovi

Autor uvidí vaši zpětnou vazbu, což jej motivuje k další tvorbě.

Děkování 36 lidí poděkovalo za tento článek
Poděkovat Chvíli strpení…

Najděte si odlehčený recept prospěšný pro střevo. Máme jich stovky.

a zařaďte lahodná jídla podporující váš mikrobiom

✨Získat přístup✨

Střevo

Otestujte si své střevo

Rovnováha střevního mikrobiomu je zásadní pro naši fyzickou i psychickou pohodu. V tomto krátkém kvízu se dozvíte odhad, jak je na tom váš mikrobiom.

Otestovat si střevo

¨